zondag 19 juli 2009

Hong Kong - Zaterdag, 18 juli 2009.


Hallo allemaal,

Donderdag dus vertrokken naar Hong Kong. We hebben maar liefst 2 uren vertraging gehad. Een technisch mankement. Dus i.p.v. 14 uur vertrokken we om 16 uur. Al die tijd zaten we in het vliegtuig te niksen.
Het is een goede vlucht geweest. Ik had een plek aan het gangpad gereserveerd. Was wel handig met die stomme Frozen Shoulder van me. Naast me zaten nog twee meiden. De jongste van ons drieën zat aan het raam en de oudste aan het andere end. Haha…. dat was ik. Het meisje aan het raam (Sarah) studeert in Amsterdam, communicatiewetenschappen en de middelste dame moest voor haar werk naar Bali. Ze zit in de sieradenbranch….. en moet een productie-probleem oplossen op Bali. We hebben wat af gelachen daar hoog in de lucht. We konden natuurlijk niet slapen en gingen dus maar films bekijken. Ik had geluk, want ik heb The Reader gemist en laat die nu net in het vliegtuig spelen. Dan had ik nog de laatste helft van Milk op mijn iPhone staan. Die wilde ik nog even afkijken, maar ook die draaide in de lucht, dus nog snel even de laatste helft bekeken.
Omdat we niet konden slapen zijn we aan de drank gegaan. Meteen gevraagd om een snack. We lagen helemaal in een deuk toen die man met een mand vol lekkers kwam aanzetten. We hebben dus maar van alles wat gepakt. Alsof we in de kroeg zaten, maar wel heel bescheiden met de drank natuurlijk. Ik drink sowieso amper, de dame in het midden lustte wel wat en het meisje aan het raam ‘wilde controle houden over alles’ zoals ze zelf zei.
Ik geloof dat we om half 9 ’s ochtends eindelijk op Hong Kongse bodem landden. Na elkaar gedag gezegd te hebben, renden de andere dames weg, want ze hadden allebei een overstap. Sarah moest naar Jakarta en Barbara naar Bali. Ik hoop dat ze hun vluchten hebben gehaald. Misschien zien we elkaar nog op Bali.
Overigens was er nog iets gekst op Schiphol. Ik zat nog te internetten en te bellen met school. Had een videoclip gemaakt voor het eerste meisje dat bij ons afstudeert. Ben ik er altijd bij en net deze ene keer niet…. Het was me helemaal ontgaan, maar kon sowieso toch geen andere vlucht krijgen. Dit was de enige vlucht die vrij was. Maar goed, die clip stuurde ik naar Adrie en hem heb ik even bijgepraat over hoe het allemaal moest….. ICT’ers….. haha.
Maar wat was er nou zo grappig…. Zit ik met Adrie te praten, komen daar opeens Johan en Janke (collegae van Hogeschool Rotterdam) aan lopen en gaan bij dezelfde gate zitten als ik. Later nog gezellig zitten kletsen. Om het nog gekker te maken…. Zit in een nog altijd stilstaand vliegtuig te bellen…. Staat daar opeens een collega van de SPH. Ze zag me niet, dus heb lekker niks gezegd. Als die misschien ook naar Bali is, zie ik straks de halve Hogeschool daar…..
Om 10 uur aangekomen in het hotel en even flink moeten bijkomen.
Daarna heerlijk naar buiten en van de zon genoten. In het hotel gegeten en op tijd naar bed, was doodop. Eigenlijk echt tot het allerlaatste nog gewerkt.
Om ongeveer 3.30uur wakker geworden en wat gelezen en tv gekeken. Toch weer ingeslapen en me bijna verslapen zelfs. Om 9.50uur schrok ik wakker…. “Jammer, mis ik net mijn eerste ontbijt” dacht ik. Toen maar snel gezicht onder de kraan, aangekleed, beetje opgetut en naar ontbijt gesneld. Gelukkig, dat kon nog tot 10.30uur. Heerlijk papaja gegeten en allerlei ander lekkers.
Om 11.15uur weer op de kamer, gedoucht, opgeruimd en om 12 uur de deur uit. Up to the Lady’s market. Snap nog steeds niet vanwaar deze benaming. Maar het was
er weer heerlijk druk. Ook nog even naar het Mangkok Computercentrum geweest en een Micro SD kaartje gekocht. Verder eigenlijk niets bijzonders. Een tas voor mijn handbagage, omdat ik op de terugweg nog een daghotel heb geboekt en dus schone kleren mee wil nemen voor het vervolg van de reis. Mijn kleine rugzak voldoet niet…. natuurlijk.
Om 16 uur was ik weer in het hotel. Wilde even iets pakken en weer weggaan, maar het regende pijpenstelen. Toen maar gekletst met Colleen en Fiona. Ik heb nl. een simkaart gekocht hier. Gewoon in mijn -inmiddels simlock vrije- iPhone gedaan en de dames uit Nederland hebben me gratis kunnen Voipen. Wat een uitvinding zeg.
Vanavond in het hotel gegeten en nog even de straat op gegaan. Kwam er nl. achter dat ik in alle haast was vergeten een lange broek mee te nemen. Niet dat je die hier nodig hebt, maar wel zo handig voor in het vliegtuig. Had op de heenreis een te dunne broek aan en dat was best koud, vandaar. Dus weer een spijkerbroek rijker.
Meteen ook een internetkaart gekocht voor 24 uur aaneengesloten internetten (Wifi).
Ik dacht dat ik nog even mijn blog kon schrijven en wat filmpjes erop zetten….. helaas geen bereik in dit hotel. Dus morgen maar even met netbook naar Starbucks (de koffie is daar toch lekkerder).
Daarom tik ik dit gewoon in Word, dan kan ik het zo copy-pasten en op mijn blog zetten. De filmpjes zal ik zo ook even bekijken en op de computer zetten en morgen naar YouTube sturen, om het vervolgens op Dik.nl te zetten….. wat een gedoe hè, gelukkig vind ik dat wel leuk om te doen.

Zo en nu stop ik ermee. Even iets drinken en de filmpjes doen en dan naar bed. Morgen mijn laatste dag in Hong Kong. Ik blijf bij de haven en wil naar het Space Museum en verder rustig aan doen. Maandagochtend om 6.20 uur wordt ik opgepikt en afgezet op het vliegveld….. op naar Bali.

Nou luitjes dat is het voor nu. Groetjes en tot de volgende keer!

Liefs,
Ans