dinsdag 21 juli 2009

Bali - Dinsdag, 21 juli 2009.

(foto: om 22.30uur deze foto gemaakt. Op het gras hier voor de deur springen voornamelijk in de avond nogal wat kleine kikkertjes rond).... mijn eigen huisdieren in mijn eigen tuin...)

Hallo allemaal,

Gister aangekomen op Bali.
Zit ik in de auto naar het hotel, verteld de chauffeur me dat er net die ochtend een aardbeving was op Bali. Lekker is dat.... eerst een tyfoon en dan weer een aardbeving. Later hoorde ik van Carol dat ze inderdaad voelde dat er iets bewoog. Heel eventjes maar.
Was pas om 17 uur in het hotel gister. Bek af, omdat ik die ochtend al om 4.45uur naast m'n bed stond in Hong Kong. Maar ach ja, het is de moeite waard geweest. Carol en Ron stonden al klaar en om 19.30uur lekker gegeten bij Tootsie. Natuurlijk voor mij mijn favoriete gerecht..... sateh ikan met rijst. Ik heb er weer van genoten.
Ik lag vroeg in bed. Voor twaalven.
Vanochtend al vroeg uit bed gebeld. Bagus die wilde weten hoe het ging. Om 10 uur met hem afgesproken. Weer heel gezellig natuurlijk. Lang gewoon gehangen in het restaurant en vervolgens op mijn terras zitten kletsen en toen naar de bank. Ik moest nog geld halen. En ja hoor.... ik leer het nooit. Een nul te weinig ingetikt en dus te weinig geld voor 3 weken opgehaald. Nou ja, het kost hier toch amper wat, dus ik red me er wel mee. Heb ik precies 20,80 opgenomen in Euro's.
De hele dag gegeten voor mijn gevoel. Uitgebreid ontbijt. Gestart met papaja en verschillende soorten meloen en vervolgens bami goreng met een eitje.... en alsof het nog niet genoeg was..... pannenkoek met gula djawa als toetje.
Paar uur later de lunch. Bagus wilde perse trakteren. Deze keer vond ik het oké. Ik had hem namelijk een flinke smak geld bezorgd. Heb 3 van de 4 olieverf-schilderijen van hem verkocht in Nederland.
Verder niet veel gedaan vandaag, de dag is voorbij gevlogen. We zijn even bij het zwembad met Ron en Carol gaan praten en met Toni (uit Amsterdam). Heel gezellig. Alsof ik hier gewoon woon. Grappig, want Toni was hier vorig jaar ook en we kenden hem als "Die Hollander op de fiets".
Bagus naar huis, ik naar mijn kamer en vanavond hebben Ron, Carol, Suzanne (uit Duitsland) en ik ergens gegeten....... alweer eten.... pffff. We aten in een reggae café-restaurant. Was er ook nog een optreden, live. Dat was beetje vervelend, want we moesten steeds schreeuwen. Uiteindelijk zijn we bij het water gaan zitten, omdat het daar wat rustiger was en we niet zo hard hoefde te schreeuwen. De muziek konden we gelukkig toch nog goed horen.
Om 23uur gingen de anderen slapen en nog even bellen met Nederland en internetten.
Vorig jaar heb ik tegen de manager gezegd en ook ingevuld op zo'n formulier dat het goed zou zijn om gratis internet te geven aan de gasten. Dit heeft elk goed hoeel. Er is zoveel concurrentie hier, dus het is geen overbodige luxe. Hebben ze iets mee gedaan. Hartstikke leuk is dat. Als je iets eet of drinkt in het restaurant krijg je een internetkaart gratis(3uur). Ik ontbijt daar natuurlijk dagelijks, dus dat is zeker 1 kaart per dag. Vandaag totaal 4 kaarten gehad. 1 voor ontbijt. Bagus en ik elk 1 kaart voor de lunch en toen nog gewoon 1 extra bij het weggaan. Die ober vroeg hoelang ik bleef. Die kende me natuurlijk al en vroeg of ik vond dat er iets was veranderd. Ik noemde de internetkaart en toen vroeg hij of ik er nog 1 wilde... tja en als TI'er zeg je daar geen 'nee' op.... haha.
Nog weinig foto's gemaakt hier. Doe ik een andere keer wel weer eens iets mee.
Zo luitjes en nu ga ik ervandoor.... ik ga me wassen, kopje thee zetten en slapen.

Fijne dag nog jullie en tot een volgende keer.

Groetjes,
Ans