zaterdag 1 augustus 2009

Bali – Sanur – Zaterdag 1augustus 2009 – 13.06 uur / Bali (7.06 uur Nederland)


Hallo allemaal,

Eerst even een foto van een leuk bootje en van mezelf.....

Vanochtend om 5.45uur door de wekker gewekt en om 6 uur stond ik dus ook daadwerkelijk op het strand. Heb eerst twee flesjes gevuld met zand. Heb ik eindelijk weer wat gewichtjes om mijn oefeningen te doen. Doe sinds gister weer mijn oefeningen die ik van de fysiotherapie heb meegekregen. Kan mijn arm weer iets meer bewegen en met de nodige pijnstillers lukt het dus aardig de dag door te komen.

Heb leuke foto's gemaakt op het strand. Die zal ik even uploaden nu. De eerste twee foto's zijn van de zonsopkomst om 6.00uur en die andere laat zich wel raden...

Ben na het strand weer meteen terug naar bed gegaan en kon er dus echt niet meer uitkomen. Ben wel om 8.30uur opgestaan en om 9.15uur aan het ontbijt verschenen.
Wat is het ontbijt hier toch lekker. Gewoon met zicht op het strand genieten van pannekoekjes en nasi goreng met ei, telor mata sapi.... mjamie....
Na het ontbijt even bij de naaister gegaan en mijn spijkerbroek laten korter maken. Is dat ook maar gebeurd voor de prijs van 1,05 euro. Daarvoor haal ik zelf echt mijn naaimachine niet te voorschijn.
Nu zit ik op het terras op het strand even mijn blok bij te werken en straks lunchen bij de gado gado mevrouw. Wat heb ik het hier weer goed!
Vandaag is het een feestdag en is iedereen heel feestelijk gekleed. Het is Saraswati Day. Vandaag wordt de dag van het onderwijs en kennis gevierd en vinden er allerlei ceremonieën plaats. Ook worden de mensen met speciaal water gewassen. Een van de serveerders vertelde dat er allerlei geurende bloemen in een bak water gedaan worden en vervolgens wassen men zich met dit water.
Morgenochtend tussen 6 en 7 uur gaan mensen de zee in en ook iets van een ceremonie.
Best leuk dus om te weten. Zo speciaal dat onderwijs en kennis wordt gevierd. Bij ons is het allemaal zo vanzelfsprekend dat niemand er ook maar bij nadenkt dat hij een zegen is dat je überhaupt de kans hebt om te studeren.
Nou, lieve mensen ik ga zo lunchen, maar nog even een foto van de stagiaires die helpen bij het ontbijt.

Liefs van Ans.

Vergeet de RaadPlaat niet!!! Zondagavond sluit de inzendtermijn en maandag komt de laatste RaadPlaat.