zondag 2 augustus 2009

Bali – Sanur – Zondag 2augustus 2009 – 15.57 uur / Bali (9.57 uur Nederland)




Goedemiddag allemaal,

Alweer een halve dag erop zitten. Vanochtend stond ik alweer om 5.45uur op het strand. Heerlijk, wat een prettige lucht, fris en geurtjes van het eerste eten.
Vandaag was er weer een ceremonie en moest men zich wassen. Alles van zich af wassen en weer een heel schoon jaar in. Niemand heeft precies kunnen uitleggen hoe het precies heet, maar het was wel erg druk op het strand en velen liepen zo het -toch- koude water in. Ook werd er veel wierook gebrand op het strand.
Een beleving op zich.
Ik was al om 4 uur wakker, omdat er een aantal dames op hakjes vertrokken. Vreselijk... die waren hier voor een conferentie en vandaag weer vroeg richting Jakarta. Dat geklik maakte me dus wakker en om 5 uur zette ik mijn eerste kopje koffie al. Om vervolgens het strand op te gaan.
Al snel waren ook Ron en Carol op het strand. Daar stonden we dan, als een stel zombies op het strand... haha. Van alle kanten kwamen er mensen aan en overal werd er eten verkocht. Erg indrukwekkend.
Om ongeveer 7.15uur weer naar mijn kamer gegaan en nog een uurtje geslapen.
Daarna het gebruikelijke ritueel, douchen, aankleden, ontbijten.... dit keer de nasi goreng maar eens overgeslagen. Wel weer lekkere pannekoekjes met gula jawa. Wat een lekkernij zo vroeg op de ochtend.... mmm. Natuurlijk ook papaja en andere dingen gegeten.
Vervolgens met de shuttle bus naar Hardys even wat inkopen gedaan, omdat Ayu langs zou komen en ik toch wat in huis wilde hebben. Ze wilde niet mee lunchen. Had het druk met huiswerk. Ze zit in haar laatste jaar van de SMK.
Ayu kwam om 14 uur met een vriendinnetje. Beiden spraken weinig Engels. Met Ayu gepraat over de Engels lessen en dat ik graag een privé leraar/lerares voor haar wilde. Vertelt ze me dat ze een hekel aan Engels heeft en het erg moeilijk vindt. Omdat het haar laatste jaar is op de SMK (middelbare school), wilde ze dit liever nog niet, omdat op dit moment al haar aandacht ligt bij het studeren voor haar diploma. Zelfs basketbal heeft ze laten vallen. Dus volgend jaar praten we er nog eens over, omdat ze graag verder wilt in het toerisme.
Toen de meisjes vertrokken, ben ik nog even een stukje gaan lopen op het strand en nu zit ik in het restaurant van het hotel even mijn blog bij te werken.
Ik ga nu even wat foto's downloaden om jullie een beetje een beeld te geven van de ochtend op het strand.
Morgen komt er een nieuwe en tevens laatste RaadPlaat!!!

Klik voor slideshow...