dinsdag 4 augustus 2009

Bali – Sanur – Dinsdag 4 augustus 2009 – 11.15 uur / Bali (5.15 uur Nederland)



Goedemorgen allemaal,

Inmiddels alweer dinsdag de 4e augustus…. wat gaat de tijd toch snel opeens. Over een paar dagen vertrek ik alweer.
Gister geen zin gehad in de computer, dus nu even iets over gister. Hoe zag mijn dag eruit? Vroeg opgestaan, omdat ik om half 10 met Bagus naar Denpasar zou gaan om nog wat stof te kopen voor wat tuniekjes. Op het laatst bedacht dat ik die nog wel even kon laten maken. Dus vroeg aan het ontbijt en op naar Denpasar. Binnen een uur waren we alweer terug, dat was dus prima.
Eerst de stof nog even aan Carol laten zien, zodat ze een beetje een idee heeft wat er zoal te koop is. Gaat ze dus ook stof kopen volgende week.
Daarna met Carol en Bagus naar de naaister. Stof afgeleverd….. heb ik me natuurlijk vergist….. ze zei 1,5 meter voor een broek. Keurig gedaan, maar ik ben vergeten te vragen hoe breed het moest zijn…. tja en daar ging het dus mis. Maakt ook niet uit, als de tuniekjes maar goed zijn. De eventuele broek die ik erbij wilde, heb ik thuis ook wel in de goede kleur. We zien wel.

(vandaag met de jeep naar Denpasar. Blijft een leuke auto. Hebben je trouwens wel eens zulke wieldoppen gezien… alleen de reserveband heeft deze hoor….)
Na de naaister door gereden naar de leerwinkel om onze jasje op te halen. Ze zijn weer prachtig geworden. Carol heeft een knal rood jasje laten maken, stond haar erg mooi en ik een donkerrood jasje (zoals ik in februari voor tante Nel liet maken). Ook weer mooi, alleen wat moeite met aandoen, vanwege die schouder.
Daarna alles naar het hotel gebracht en naar het strand gegaan om gado-gado en rujak te halen voor de lunch. Heerlijk….. maar een bruine boterham met kaas zou ik nu ook wel lusten hoor…. haha.
’s middags lekker wat gelezen en de prijzen voor de RaadPlaat opgehaald. Daarna Ibu Made Podi laten komen voor een massage. Daar ik de Bowentherapist heb afgezegd toch maar lekker de ‘gewone’ massage genomen. Ibu Made is een 70 jarige Balinese vrouw die me 14 jaar geleden voor het eerst masseerde. Ik had nog een tas vol cadeautjes voor haar in de kast staan. Typisch Nederlandse dingen. Speculaas, Haagse Hopjes, Bouillonblokjes en nog wat dingen als: zaklamp, tasje, teenslippers die ze graag wilde en diepvriesdoosjes. Is altijd leuk om iets voor haar mee te nemen. Ik probeer deze week nog 2 massages te doen en meteen wat kleren aan haar te geven. Al die nieuwe dingen van Didi doe ik uiteindelijk toch weg…. dat krijg je er nou van als je op het laatst nog snel even iets leuks denkt te kopen….
’s avonds heerlijke sateh ikan gegeten bij Tootsie.
Vanochtend weer op tijd op en lekker ontbeten. Gestart met pannenkoekjes, daarna bami goreng met talor mata sapi en vervolgens papaja en meloen. Koffie en papajasap waren de drankjes deze ochtend.
Gisterochtend heb ik nog wat foto’s gemaakt van al dat lekkers, alleen had ik toen geen bami- maar nasi goreng. Die foto’s zal ik hier neerzetten.

Nou lieve mensen, dat is het wel voor nu. Ik wil nog snel een boek uitlezen voor ik vertrek naar Hong Kong.

Ik ga ervan door en wens jullie nog een fijne dag en………. Vergeet niet RaadPlaat3!!!!

Liefs,
Ans