zondag 2 augustus 2009

Bali – Sanur – Zondag 2augustus 2009 – 15.57 uur / Bali (9.57 uur Nederland)




Goedemiddag allemaal,

Alweer een halve dag erop zitten. Vanochtend stond ik alweer om 5.45uur op het strand. Heerlijk, wat een prettige lucht, fris en geurtjes van het eerste eten.
Vandaag was er weer een ceremonie en moest men zich wassen. Alles van zich af wassen en weer een heel schoon jaar in. Niemand heeft precies kunnen uitleggen hoe het precies heet, maar het was wel erg druk op het strand en velen liepen zo het -toch- koude water in. Ook werd er veel wierook gebrand op het strand.
Een beleving op zich.
Ik was al om 4 uur wakker, omdat er een aantal dames op hakjes vertrokken. Vreselijk... die waren hier voor een conferentie en vandaag weer vroeg richting Jakarta. Dat geklik maakte me dus wakker en om 5 uur zette ik mijn eerste kopje koffie al. Om vervolgens het strand op te gaan.
Al snel waren ook Ron en Carol op het strand. Daar stonden we dan, als een stel zombies op het strand... haha. Van alle kanten kwamen er mensen aan en overal werd er eten verkocht. Erg indrukwekkend.
Om ongeveer 7.15uur weer naar mijn kamer gegaan en nog een uurtje geslapen.
Daarna het gebruikelijke ritueel, douchen, aankleden, ontbijten.... dit keer de nasi goreng maar eens overgeslagen. Wel weer lekkere pannekoekjes met gula jawa. Wat een lekkernij zo vroeg op de ochtend.... mmm. Natuurlijk ook papaja en andere dingen gegeten.
Vervolgens met de shuttle bus naar Hardys even wat inkopen gedaan, omdat Ayu langs zou komen en ik toch wat in huis wilde hebben. Ze wilde niet mee lunchen. Had het druk met huiswerk. Ze zit in haar laatste jaar van de SMK.
Ayu kwam om 14 uur met een vriendinnetje. Beiden spraken weinig Engels. Met Ayu gepraat over de Engels lessen en dat ik graag een privé leraar/lerares voor haar wilde. Vertelt ze me dat ze een hekel aan Engels heeft en het erg moeilijk vindt. Omdat het haar laatste jaar is op de SMK (middelbare school), wilde ze dit liever nog niet, omdat op dit moment al haar aandacht ligt bij het studeren voor haar diploma. Zelfs basketbal heeft ze laten vallen. Dus volgend jaar praten we er nog eens over, omdat ze graag verder wilt in het toerisme.
Toen de meisjes vertrokken, ben ik nog even een stukje gaan lopen op het strand en nu zit ik in het restaurant van het hotel even mijn blog bij te werken.
Ik ga nu even wat foto's downloaden om jullie een beetje een beeld te geven van de ochtend op het strand.
Morgen komt er een nieuwe en tevens laatste RaadPlaat!!!

Klik voor slideshow...

zaterdag 1 augustus 2009

Bali – Sanur – Zaterdag 1augustus 2009 – 22.27uur / Bali (16.27 uur Nederland)

Goedeavond allemaal,

Vandaag lekker wat gelummeld om en nabij het hotel.
Ron en ik hebben heerlijke Gado Gado gegeten bij de gado-gado mevrouw, aan het stalletje, terwijl Carol een hele mango op heeft gegeten. Verder kregen we alle drie nog een stuk heerlijke watermeloen.
Even om je een idee te geven van de prijzen: Portie gado-gado, flesje mineraal water, zakje kroepoek en watermeloen => totaal 15.000 rupiah.... 1,05 euro. Te gek voor woorden. Ik gaf haar 50.000 omdat ik dacht dat dat het was. Had het dus flink mis.
Voor dezelfde prijs heb ik mijn spijkerbroek korter laten maken door de naaister om de hoek.
Maar, ik ga stoppen, omdat er morgen trussen 6 en 7 dus een ceremonie is op het strand, maar dat schreef ik geloof ik al ergens.

Groetjes,
Ans

Bali – Sanur – Zaterdag 1augustus 2009 – 13.06 uur / Bali (7.06 uur Nederland)


Hallo allemaal,

Eerst even een foto van een leuk bootje en van mezelf.....

Vanochtend om 5.45uur door de wekker gewekt en om 6 uur stond ik dus ook daadwerkelijk op het strand. Heb eerst twee flesjes gevuld met zand. Heb ik eindelijk weer wat gewichtjes om mijn oefeningen te doen. Doe sinds gister weer mijn oefeningen die ik van de fysiotherapie heb meegekregen. Kan mijn arm weer iets meer bewegen en met de nodige pijnstillers lukt het dus aardig de dag door te komen.

Heb leuke foto's gemaakt op het strand. Die zal ik even uploaden nu. De eerste twee foto's zijn van de zonsopkomst om 6.00uur en die andere laat zich wel raden...

Ben na het strand weer meteen terug naar bed gegaan en kon er dus echt niet meer uitkomen. Ben wel om 8.30uur opgestaan en om 9.15uur aan het ontbijt verschenen.
Wat is het ontbijt hier toch lekker. Gewoon met zicht op het strand genieten van pannekoekjes en nasi goreng met ei, telor mata sapi.... mjamie....
Na het ontbijt even bij de naaister gegaan en mijn spijkerbroek laten korter maken. Is dat ook maar gebeurd voor de prijs van 1,05 euro. Daarvoor haal ik zelf echt mijn naaimachine niet te voorschijn.
Nu zit ik op het terras op het strand even mijn blok bij te werken en straks lunchen bij de gado gado mevrouw. Wat heb ik het hier weer goed!
Vandaag is het een feestdag en is iedereen heel feestelijk gekleed. Het is Saraswati Day. Vandaag wordt de dag van het onderwijs en kennis gevierd en vinden er allerlei ceremonieën plaats. Ook worden de mensen met speciaal water gewassen. Een van de serveerders vertelde dat er allerlei geurende bloemen in een bak water gedaan worden en vervolgens wassen men zich met dit water.
Morgenochtend tussen 6 en 7 uur gaan mensen de zee in en ook iets van een ceremonie.
Best leuk dus om te weten. Zo speciaal dat onderwijs en kennis wordt gevierd. Bij ons is het allemaal zo vanzelfsprekend dat niemand er ook maar bij nadenkt dat hij een zegen is dat je überhaupt de kans hebt om te studeren.
Nou, lieve mensen ik ga zo lunchen, maar nog even een foto van de stagiaires die helpen bij het ontbijt.

Liefs van Ans.

Vergeet de RaadPlaat niet!!! Zondagavond sluit de inzendtermijn en maandag komt de laatste RaadPlaat.