vrijdag 31 juli 2009

Bali – Sanur – Vrijdag 31 juli 2009 – 10.44 uur / Bali (4.44uur Nederland)

Goedemorgen allemaal,

Gister niet geschreven, omdat ik wat ziek was. Gister opgestaan met hoofdpijn. Volgens de Bowentherapeute kan het gebeuren dat je na de sessie hoofdpijn hebt en water is de remedie tegen dit verschijnsel.
Dat was dus balen. Heb een ibuprofen ingenomen en gewoon gaan ontbijten. Voelde me wat dronken….. van al dat water…. haha. Met Carol een stukje gaan lopen en bij het lederwinkeltje aan gegaan en allebei een jasje laten aanmeten. Heb ook een broek laten aanmeten. Even een nette broek voor mijn werk.
Daarna op de hotelkamer gebleven omdat ik me echt erg beroerd voelde met veel pijn in mijn linker arm en schouder.
Van alle kanten pillen aangeboden gekregen….. ik haat die rot dingen en heb het afgeslagen. ’s Avonds dus niet uit eten geweest, maar op mijn kamer wat bananen gegeten en veel water gedronken en kopje bouillon. Ron had dus ook pillen voor me, maar dat waren dezelfde die ikzelf ook had.
Vanochtend weer zo beroerd opgestaan en maar een kop koffie gezet en een ibuprofen ingenomen. Aan het ontbijt die Indische meneer aangesproken om te vragen om toch 2 van zijn pillen. Voor in het vliegtuig volgende week, zodat ik toch nog een beetje kon slapen.
Heb er eerst 1 gekregen, zodat ik het even kon uitproberen…. Het idee alleen al…. O, o, o, wat heb een hekel aan die chemische rotsooi!!!!!! Vanavond zal ik die vieze pil slikken voor het slapen gaan. Hij heeft me ook de bijsluiter gegeven. Daar ga ik straks eens goed naar kijken.
Op dit moment zit ik te internetten in het restaurant…. nou ja… internetten…. die ligt er weer uit. Doe het dus ff offline. Dus maar hopen dat er later op de dag weer gewoon internet is en ik mijn verhaal online kan zetten.
Dan ga ik nu eens kijken welke foto ik hierbij ga plaatsen.

Groetjes en tot de volgende keer,
Ans

woensdag 29 juli 2009

Bali - Sanur - Woensdag 29 juli 2009 - 22.23 uur

Hallo allemaal,

Net weer binnen, na alweer lekker gegeten te hebben.
Vandaag wilde ik om 6 uur op het strand zijn, maar kon dit echt niet opbrengen. Dus werd het om 8.15uur ontbijten. Al snel kwamen Ron en Carol ook aan het ontbijt.
Ik had nl. een afspraak bij de Bowen therapeute en Ron en Carol zouden met ons meegaan naar Nyuh Kuning en daarna naar Ubud. Hebben we meteen een leuk dagje uit.
Zo gezegd zo gedaan..... ik werd afgezet bij de therapeut en de anderen lekker wat rondlopen in Nyuh Kuning.
De therapie viel wel mee. Minder pijnlijk dan de vorige keer. Maak me wel wat zorgen over mijn schouder, want het bewegen gaat nog steeds niet zonder pijn. Kan nog steeds niet al de bewegingen maken die ik wil en heb bij onverwachte bewegingen erg veel pijn. Daarom ben ik vaak erg moe, omdat ik 's nachts niet al te veel uren maak en dus in de namiddag nog wat slaap. Dat is wel erg balen, maar ach, gelukkig zit ik hier in Bali. Prettige lucht, lekker warm, prachtige omgeving... etc.etc.... wat kan mij die schouder dan nog schelen... nou ja, dat lieg ik natuurljk, maar het maakt het wel allemaal wat minder erg of zo.

Ik ga hier eens een foto neerzetten. Het is een mevrouw die ik in Ubud tegenkwam en waar we even mee hebben gepraat.
Zo, die foto staat erop. Enfin, na de therapie kwamen Bagus, Ron en Carol mij weer ophalen en begaven we ons naar Ubud. We zijn eigenlijk niet eens de auto uitgeweest. Het ging een klein beetje regenen en we konden geen parkeerplaats vinden. Er was daar van alles aan de hand. Uiteindelijk werd het een soort sightseeing. Ook leuk natuurlijk. Gelukkig hadden we allemaal al eens eerder tijd doorgebracht in Ubud en maakte het ons niet zoveel uit.
Bagus en ik hadden al bedacht dat we zouden gaan lunchen in Desa Kedewatan. Daar zijn we al eerder geweest en het heeft een prachtig uitzicht over rijstvelden en een rivier waar men aan raften doet (Raften is een wildwaterrivier afdalen in een opblaasbare boot -raft- die speciaal voor deze activiteit is ontwikkeld). Komen we aan bij het restaurant, blijkt het net gesloten te zijn... bankroet! Pech dus, vreselijke pech...
Goddank is er nog een restaurant naast. Daar dus geluncht en van het prachtige uitzicht genoten. Ik ga even mijn camera pakken en kijken of ik nog een leuke foto heb....
Op de eerste foto zien jullie Bagus, Ron en Carol... helaas sta ik er zelf niet op, omdat ik zelf de foto heb genomen. Op de foto daaronder zie je de dames aan het werk op het rijstveld. De volgende foto's laten nog wat meer van ons uitzicht zien.
We hebben er best een tijd gezeten en hebben vervolgens een rondleiding gehad in het hotel ernaast, met de bijbehorende Spa. Soort klein paradijsje op aarde... wow.
Daarna zijn we richting Sanur gereden, waar we om 15.30uur aankwamen.
Ron meteen even een dutje gaan doen, Carol het zwembad in en Bagus en ik nog even wat napraten en ideeën bedacht i.v.m. maken website en verkoop en exposeren van zijn schilderijen.
Dat was dus mijn ochtend en middag programma.
Tja en 's avonds weer lekker gegeten, maar omdat we allemaal wat moe waren, hebben we gewoon hier in Matahari gegeten.
Het blijft hier dus leuk. Engelse docent wordt voor me gezocht, maar is nog niet zo makkelijk te vinden of er wordt een kapitaal voor gevraagd. Hoop wel dat het nog deze week lukken gaat!!!!
Zo mensen, ik ga nog even iets lezen en proberen om om twaalf uur het licht uit te doen. Wil proberen om 6 uur op het strand te staan en ik ga geen wekker zetten!

Lieve groetjes,
Ans

VERGEET DE RAADPLAAT NIET!!!

dinsdag 28 juli 2009

Bali - Sanur - Dinsdag 28 juli 2009

Goedemorgen allemaal... nog net morgen en jullie liggen nog op een oor...

De muggen moeten me wel hebben deze dagen. Heb steeds 1 kleine rot mug in mijn kamer en die prikt me de hele nacht....
Vanochtend wilde ik om 6 uur het strand op, maar kon het niet opbrengen en ben dus lekker blijven liggen to 8.30uur.
Op dit moment zit ik bij Bonsai wat te internetten. Moest nog een docent Engels hebben voor Ayu. Heb denk ik iets gevonden. Sanur Independent School geeft alle lessen in het Engels. Nu maar hopen dat ze een docent ter beschikking hebben, zodat Ayu kan starten met haar Engelse lessen.
Ga ik zo lekker terug naar het hotel en dan weer een mooie wandeling langs het strand maken.
Zag dat nog niemand een poging heeft gedaan voor wat betreft de nieuwe raadplaat.

Veel succes ermee en tot een volgende keer.

Lieve groetjes,
Ans